Понеділок, 21.07.2025, 05:43
Вітаю Вас Гість | RSS
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
 
 
 
 
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Жовтень 2015  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Хмарка тегів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

   Міський методичний кабінет м.Знам’янки

                                  

Головна » 2015 » Жовтень » 9 » Профілактика навмисних самоушкоджень у ЗШ І-ІІІ ст.№ 3
10:39
Профілактика навмисних самоушкоджень у ЗШ І-ІІІ ст.№ 3

З вересня 2015 року в загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №3 з метою попередження навмисних самоушкоджень серед учнів працівниками соціально-психологічної служби проводиться ретельне психолого-педагогічне виявлення дітей, чиї особистісні риси створюють підвищений ризик суїциду. Здійснюється індивідуальна робота з цією категорією вихованців, розроблена  система профілактичних за­ходів, ведеться широка просвітницька робота з сім'ями та педагогічним колективом.

У загальноосвітньому навчальному закладі створений інформаційний куточок, де вказано номери телефонів Всеукраїнської дитячої гарячої лінії, номери телефонів служи у справах дітей, центру соціальних служб для сім’ї  та молоді,  режим роботи шкільного психолога, соціального педагога.

Прак­тичним психологам і соціальним педагогам проводяться такі профілактичні та психокорекційні заходи:

1.  Виявлення дітей групи суїцидального ризику, в яких є труд­нощі у навчанні, у поведінці та ознаки емоційних розладів, що передбачає:

  • бесіди з класними керівниками та педагогічними праців­никами;
  • спостереження в класах;
  • тестування, соціометричні дослідження, аналіз анкет шко­лярів;
  • бесіди і консультації з батьками, діти яких мають труднощі в поведінці та ознаки емоційних розладів.

2.  Визначення причин труднощів учнів групи суїцидального ризику, що здійснюється через:

  • індивідуальне обстеження дітей під час бесіди, тестування, інтерв'ю;
  • функціональний аналіз проблем дитини, виявлення голов­них причин, які зумовлюють її труднощі;
  • визначення типу групи суїцидального ризику та рівня небезпеки.

3.  Здійснюються заходи щодо  подолання труднощів:

  • індивідуальна чи групова психолого-педагогічна корек­ція;
  • робота психолога з сім'єю: рекомендації щодо перебудови сімейних стосунків, зміни стилю виховання;
  • рекомендації учителям про вибір індивідуального педаго­гічного стилю спілкування з конкретною дитиною;
  • зниження вимог до виконання навчальної програми;
  • тимчасовий перехід на індивідуальну форму навчання;
  • зміна дитячого колективу;
  • переведення до іншого вчителя;
  • заохочення до позашкільної діяльності, створення «ситу­ацій успіху»;
  • допомога сім'ї від вихователів, соціальних педагогів, фа­хівців з охорони дитинства (у крайньому разі — клопотання про позбавлення батьківських прав).

4.  Систематично проводиться психологічна просвіта учителів та батьків :

  • психолого-педагогічні семінари;
  • виступи на батьківських зборах,  де в узагальненому вигляді повідомляються дані, отримані в результаті психологічного дослідження, надаються рекомен­дації для поліпшення емоційного клімату в родині, розказують про відвернення та корекцію дитячих емоційних розладів, про профілактику суїциду; на індивідуальні консультації запрошують батьків дітей із групи суїцидального ризику.

5.  Робота з педагогічним колективом навчального закладу:

  • регулярно здійснюються психолого-педагогічні консиліуми чи спеціальні педради, присвячені профілактиці суїцидів; під час підготовки до педрад проводиться вивчення психологічного клімату в учнівських колективах, розподіл ролей, виявлення учнів, які мають статус лідерів чи відторгнутих;
  • організовуються бесіди та консультації з педагогами за результатами тестувань, спостережень; формуються рекомендації з вибору адекватних методів педагогічного впливу на окремих учнів і на клас загалом;
  • при потребі проводяться педагогічні консиліуми по окре­мих учнях із групи суїцидального ризику;
  • розробляються заходи з надання допомоги «важким» дітям із соціально неблагополучних сімей.

6.  Психокорекційні заходи з учнями із груп суїцидального ризику:

  • створюються групи психологічної корекції, тренінгові групи для дітей, схильних до емоційних розладів;
  • проводяться групові та індивідуальні консультації з учнями;
  • кризові ситуації розглядаються у колективі класу.
  • застосовуються окремі елементи соціально-психологічного тренінгу з групою учнів  чи з класом.

7. Робота з батьками:

- виступи на батьківських зборах;

- зустрічі з сім’єю;

- індивідуальні консультації, рекомендації з налагодження дитячо-батьківських стосунків, зміни у разі необхідності стилю виховання, переадресування до інших спеціалістів.

Надалі триває робота з даного напрямку.

Переглядів: 585 | Додав: ММК | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar